Na otázky, proč a jak Zlaťák.cz vznikl, jakou má filozofii, cíle a vize, jaké má před sebou překážky a jak s nimi hodlá bojovat, odpovídá Lukáš Zeman, ředitel a majitel společnosti Zlaťák.cz, s.r.o.
Upozornění: čtete výrazně starší článek. Informace v něm nemusí být aktuální a platné.
Článek vyšel v kategorii Blog dne 5.12.2012
Co vás vedlo k otevření e-shopu s investičním zlatem Zlaťák.cz?
Zaprvé asi chuť po letech, kdy jsem jako šéf webového studia vytvářel on-line byznysy pro jiné, rozjet také něco svého, kde bych měl vše pod kontrolou a kde bych mohl zkoušet i méně tradiční přístupy.
Druhým dílkem skládačky byla práce na vývoji informačního systému pro společnost, která se zabývá importem/exportem drahých kovů: konečně jsem tak našel vhodný produkt, který splňoval mé nároky. Zejména na to, abych ho s klidným svědomím mohl doporučit i své rodině nebo přátelům.
Po roce spolupráce jsem majitelům oné firmy představil koncept elektronického obchodu založeného na velkém obratu a nejnižších maržích na trhu. Nápad se jim zalíbil a domluvili jsme se na podmínkách vzájemné spolupráce.
Co je podstatou společnosti Zlaťák.cz?
Zlaťák.cz nevidím jako obchod, ale spíš jako osobního brokera – tedy službu. I proto je zosobněním naší značky postava superhrdiny Zlaťáka. K projektu přistupuji stejně jako k vývoji software - jde mi především o kvalitu a přínos pro uživatele.
V další fázi rozvoje bychom proto rádi dál zkvalitňovali náš produkt. Rozhodně chceme držet nejnižší ceny na trhu a zisk navyšovat zefektivňováním výdajové stránky a zvýšováním objemů prodeje. Nechceme prodávat dodatečné služby, o které zákazník nestojí.
Je opravdu finančně zajímavé prodávat s tak nízkými maržemi?
Je, ale pochopitelně to vyžaduje dostatečný objem prodeje. Myslím, že trh v ČR je dost velký na to, aby Zlaťák.cz se svou konkurenční výhodou – nejnižší cenou – takové objemy prodeje generoval.
Jaké jsou tedy konkrétní cíle a vize?
Cílem je dát o sobě vědět cílové skupině, odlišit se od konkurence. Po prvním roce bychom rádi měli 10% podíl na trhu. Už při vymýšlení konceptu superhrdiny Zlaťáka jsem si říkal, že by bylo hezké, kdyby alespoň mezi našimi zákazníky zlidovělo spojení „koupit zlato od Zlaťáka“.
A vizí (přáním) je, že takto budou nákup zlata s klidným svědomím doporučovat naši zákazníci svým známým či obchodním partnerům.
Jste noví na trhu. Bez historie. Nebudou se u vás bát lidé nakupovat? Ta nízká cena se může jevit až podezřelá...
Na ceně opravdu nic podezřelého není. Z rozdílu prodejní a nákupní ceny zvládneme pokrýt efektivní provoz firmy, to je celé. Naše cena je dána dobrými podmínkami se smluvními partnery a optimalizací prodeje – efektivitou a nízkými náklady. „Podezřele“ nízká může být jen díky tomu, že někteří stávající konkurenti mají marže hodně vysoké.
Že jsme bez historie v prodeji zlata, je pravda, ale každá firma jednou začínala. Ani to před zákazníky nijak netajíme, osobně v tom dokonce vidím pozitiva - můžeme jako nová společnost lépe poukázat na to, že jsme jiní než zavedené firmy.
Každopádně úplně bez historie firma není. Firma to jsou lidé, kteří v ní pracují nebo jí řídí, a do společnosti Zlaťák.cz dávám své jméno a pověst, kterou jsem získal za léta podnikání v IT. Mnozí klienti z mého původního podnikání jsou i klienty Zlaťáka, a tak i ve svém novém podnikání musím držet úroveň služeb, férové jednání a kvalitu, na jakou jsou zvyklí.
Jaké tedy vidíte hlavní překážky v rozjezdu společnosti Zlaťák.cz?
Že se lidé u nás zpočátku budou bát nakupovat. To je bezesporu ta hlavní překážka. Lidé jsou opatrní, i já sám bych byl. Osobně bych se ale pídil po informacích a snažil se své obavy rozptýlit nebo potvrdit.
Věřím, že totéž budou dělat i naši potenciální zákazníci. Jsme připraveni se jim individuálně věnovat – telefonicky, e-mailem nebo je přivítat u nás v kanceláři.
Proto, aby nás zákazníci rychleji a lépe poznali a abychom rozptýlili jejich obavy, také píšeme firemní blog, plánujeme využívat i video – ať už předtočené nebo ve formě on-line webinářů v konkrétní čas.
Jak byste na závěr v několika málo větách přesvědčil čtenáře k nákupu na webu Zlaťák.cz?
Nijak. Zlaťák.cz nestojí a nikdy stát nebude na přemlouvání zákazníků. Zlaťák je tu pro ty, kteří ví, proč zlato kupují. Takovým lidem pak jednoduše nabízíme pohodlný nákup zlata s nejnižší marží na trhu.
TIP:
Jaký je koncept našeho obchodu či jaké jsou výhody nákupu u nás, se dočtete mimojiné na stránkách Koncept obchodu a Proč nakoupit u Zlaťáka
5.12.12 Vážení zákazníci, vyšší poptávka po drahých kovech v souvislosti s událostmi na Ukrajině znamená delší dodací lhůty u neskladových produktů. Upozorňujeme, že uváděné dodací lhůty u neskladových produktů jsou orientační. Dostupnost zcela záleží na kapacitách výrobců, nejsme schopni ji urychlit, byť bychom si to přáli. Celý článek
Ceny stříbra jsou včetně DPH. Investiční zlato je osvobozeno od DPH
* Uvedené spotové ceny jsou konečné momentem fixace.
Fixace ceny je možná od pondělí 01:00 do pátku 21:00 mimo doby, kdy nejsou otevřené světové komoditní burzy, či mimo mimořádné situace (např. nedostatek fyzického kovu na trhu).
Zlato | 1461.08 Kč / g | Stříbro | 16.77 Kč / g | Grafy vývoje cen | |||
spot | 1861.5 EUR / oz | spot | 21.363 EUR / oz | Kurz | 24.413 Kč / EUR | ||
2003.57 USD / oz | 22.994 USD / oz | Kurz | 22.679 Kč / USD |
Přihlásit se | Registrovat |
Košík je prázdný |