Na otázky, proč a jak Zlaťák.cz vznikl, jakou má filozofii, cíle a vize, jaké má před sebou překážky a jak s nimi hodlá bojovat, odpovídá Lukáš Zeman, ředitel a majitel společnosti Zlaťák.cz, s.r.o.
Upozornění: čtete výrazně starší článek. Informace v něm nemusí být aktuální a platné.
Článek vyšel v kategorii Blog dne 5.12.2012
Co vás vedlo k otevření e-shopu s investičním zlatem Zlaťák.cz?
Zaprvé asi chuť po letech, kdy jsem jako šéf webového studia vytvářel on-line byznysy pro jiné, rozjet také něco svého, kde bych měl vše pod kontrolou a kde bych mohl zkoušet i méně tradiční přístupy.
Druhým dílkem skládačky byla práce na vývoji informačního systému pro společnost, která se zabývá importem/exportem drahých kovů: konečně jsem tak našel vhodný produkt, který splňoval mé nároky. Zejména na to, abych ho s klidným svědomím mohl doporučit i své rodině nebo přátelům.
Po roce spolupráce jsem majitelům oné firmy představil koncept elektronického obchodu založeného na velkém obratu a nejnižších maržích na trhu. Nápad se jim zalíbil a domluvili jsme se na podmínkách vzájemné spolupráce.
Co je podstatou společnosti Zlaťák.cz?
Zlaťák.cz nevidím jako obchod, ale spíš jako osobního brokera – tedy službu. I proto je zosobněním naší značky postava superhrdiny Zlaťáka. K projektu přistupuji stejně jako k vývoji software - jde mi především o kvalitu a přínos pro uživatele.
V další fázi rozvoje bychom proto rádi dál zkvalitňovali náš produkt. Rozhodně chceme držet nejnižší ceny na trhu a zisk navyšovat zefektivňováním výdajové stránky a zvýšováním objemů prodeje. Nechceme prodávat dodatečné služby, o které zákazník nestojí.
Je opravdu finančně zajímavé prodávat s tak nízkými maržemi?
Je, ale pochopitelně to vyžaduje dostatečný objem prodeje. Myslím, že trh v ČR je dost velký na to, aby Zlaťák.cz se svou konkurenční výhodou – nejnižší cenou – takové objemy prodeje generoval.
Jaké jsou tedy konkrétní cíle a vize?
Cílem je dát o sobě vědět cílové skupině, odlišit se od konkurence. Po prvním roce bychom rádi měli 10% podíl na trhu. Už při vymýšlení konceptu superhrdiny Zlaťáka jsem si říkal, že by bylo hezké, kdyby alespoň mezi našimi zákazníky zlidovělo spojení „koupit zlato od Zlaťáka“.
A vizí (přáním) je, že takto budou nákup zlata s klidným svědomím doporučovat naši zákazníci svým známým či obchodním partnerům.
Jste noví na trhu. Bez historie. Nebudou se u vás bát lidé nakupovat? Ta nízká cena se může jevit až podezřelá...
Na ceně opravdu nic podezřelého není. Z rozdílu prodejní a nákupní ceny zvládneme pokrýt efektivní provoz firmy, to je celé. Naše cena je dána dobrými podmínkami se smluvními partnery a optimalizací prodeje – efektivitou a nízkými náklady. „Podezřele“ nízká může být jen díky tomu, že někteří stávající konkurenti mají marže hodně vysoké.
Že jsme bez historie v prodeji zlata, je pravda, ale každá firma jednou začínala. Ani to před zákazníky nijak netajíme, osobně v tom dokonce vidím pozitiva - můžeme jako nová společnost lépe poukázat na to, že jsme jiní než zavedené firmy.
Každopádně úplně bez historie firma není. Firma to jsou lidé, kteří v ní pracují nebo jí řídí, a do společnosti Zlaťák.cz dávám své jméno a pověst, kterou jsem získal za léta podnikání v IT. Mnozí klienti z mého původního podnikání jsou i klienty Zlaťáka, a tak i ve svém novém podnikání musím držet úroveň služeb, férové jednání a kvalitu, na jakou jsou zvyklí.
Jaké tedy vidíte hlavní překážky v rozjezdu společnosti Zlaťák.cz?
Že se lidé u nás zpočátku budou bát nakupovat. To je bezesporu ta hlavní překážka. Lidé jsou opatrní, i já sám bych byl. Osobně bych se ale pídil po informacích a snažil se své obavy rozptýlit nebo potvrdit.
Věřím, že totéž budou dělat i naši potenciální zákazníci. Jsme připraveni se jim individuálně věnovat – telefonicky, e-mailem nebo je přivítat u nás v kanceláři.
Proto, aby nás zákazníci rychleji a lépe poznali a abychom rozptýlili jejich obavy, také píšeme firemní blog, plánujeme využívat i video – ať už předtočené nebo ve formě on-line webinářů v konkrétní čas.
Jak byste na závěr v několika málo větách přesvědčil čtenáře k nákupu na webu Zlaťák.cz?
Nijak. Zlaťák.cz nestojí a nikdy stát nebude na přemlouvání zákazníků. Zlaťák je tu pro ty, kteří ví, proč zlato kupují. Takovým lidem pak jednoduše nabízíme pohodlný nákup zlata s nejnižší marží na trhu.
TIP:
Jaký je koncept našeho obchodu či jaké jsou výhody nákupu u nás, se dočtete mimojiné na stránkách Koncept obchodu a Proč nakoupit u Zlaťáka
5.12.12 Vážení zákazníci, dovolujeme si Vás informovat o firemní dovolené v týdnu 4. - 8.7.22. Vše kromě odběrů a expedic běží nepřerušeně. Prosíme využívejte v tomto týdnu ke kontaktu e-mail a SMS. Děkujeme za pochopení. Celý článek
Ceny stříbra jsou včetně DPH. Investiční zlato je osvobozeno od DPH
* Uvedené spotové ceny jsou konečné momentem fixace.
Fixace ceny je možná od pondělí 01:00 do pátku 21:00 mimo doby, kdy nejsou otevřené světové komoditní burzy, či mimo mimořádné situace (např. nedostatek fyzického kovu na trhu).
Zlato | 1370.88 Kč / g | Stříbro | 14.83 Kč / g | Grafy vývoje cen | Důležité informace (24.6.) | Důležité informace (10.3.) | |
spot | 1722.53 EUR / oz | spot | 18.63 EUR / oz | Kurz | 24.754 Kč / EUR | Firemní dovolená 4. - 8.7. | Informace k aktuální dostupnosti |
1768.25 USD / oz | 19.119 USD / oz | Kurz | 24.114 Kč / USD |
Přihlásit se | Registrovat | ![]() |
Košík je prázdný |